details

Steun voor De Moezeköttel in Megchelen

Introductie

In maart 1945, bij de bevrijding van Megchelen werden veel huizen en boerderijen vernield. Zo ook werd het woongedeelte van dit boerderijtje in puin gelegd. Het achterhuis met de deel en de stal, bleef nog helemaal intact. Dus wonen kon niet meer, maar het boerenleven kon echter wel weer hervat worden. Ondertussen vinden ze onderdak bij de buurman Jan Reintjes, die als metselaar het boerderijtje wat hersteld en helpt bij de bouw van de noodwoning. In de wederopbouwperiode werden 3 typen noodwoningen gebouwd van verschillende grootte. Willem Roes en zijn vrouw kregen het kleinste model noodwoning met één slaapkamer. Onze stichting heeft een donatie gedaan om de noodwoning in ere te herstellen.

Actief sinds

05-12-2017

Wilt u helpen/ ondersteunen bij dit project

In maart 1945, bij de bevrijding van Megchelen werden veel huizen en boerderijen vernield. Zo ook werd het woongedeelte van dit boerderijtje in puin gelegd. Het achterhuis met de deel en de stal, bleef nog helemaal intact. Dus wonen kon niet meer, maar het boerenleven kon echter wel weer hervat worden. Ondertussen vinden ze onderdak bij de buurman Jan Reintjes, die als metselaar het boerderijtje wat hersteld en helpt bij de bouw van de noodwoning. In de wederopbouwperiode werden 3 typen noodwoningen gebouwd van verschillende grootte. Willem Roes en zijn vrouw kregen het kleinste model noodwoning met één slaapkamer. Onze stichting heeft een donatie gedaan om de noodwoning in ere te herstellen.

Contact opnemen